[v01d-general-discussion] Starport + V01D project

spacok spacok at gmail.com
Thu May 2 12:32:16 CEST 2019

Najskor k tomu toolu na pestovanie ganje.....

Ja by som to zhodnotil tak. Pusti sa do toho, urcite ti poradime pomozeme
ale nemozes od nas ocakavat ze spravime napr celu elektroniku. Sme ochotni
ti vysvetlit co a ako navrhnut atd..... ale robit si to budes asi (vo
velkej miere) sam. To je totiz pointa hackerspace. Vymysli si projekt,
zacni to robit a v hackerspace najdes napady na riesenie problemov ktore
budes mat. Ja som urcite ochotny pomoct ale len do urcitej miery. Chalani
robia tu alpha centauri, ja robim casomieru, este si chceme spravit
vyvolavacku na plosaky (ktoru nasledne asi vyuzijes asi aj ty) a 3D
tlaciaren. Sme viac menej busy.

Ked ten projekt zacnes robit tak budu realne problemy ktore treba riesit,
nieco co nebudes vediet spravit (napr elektronika), s tym ti poradime a
pomozeme. Ale kazdy z nas ma primarny projekt. A aby si bol v obraze,
casomiera (sice je funkcna ale nedokoncena) sa vyvija uz treti rok. To k
odhadu casu.

Neber to tak ze do toho nechceme ist, ja budem rad ak kazdy clen bude mat
nejaku svoju zabavku, riesenie problemov posuva kazdeho clena a kazdy sa
tym padom uci. Ale ber do uvahy ze kazdy z aktivnych clenov ma primarny
projekt. Ja si napr. nemozem dovolit nevenovat sa casomiere kedze kazdy rok
sa pouziva. A ak chcem spravit produkt ktory bude mat vyznam cely popisat
na nete a dat od neho von schemy, zdrojaky a celu linuxovu distribuciu k
tomu, nemozem si dovolit nevenovat sa tomu aj ked tento rok to koli
stahovaniu nie je velmi realne.

Cize ako som povedal na zaciatku, pomozeme, navrhneme vysvetlime ale gro
roboty asi budes musiet spravit ty (aj ked urcite nejake prve dosky, urcite
sw problemy a navrhy ti pomozeme). Ulohou HS je aby sa ludia rozvijali.
Kedze nemam prehlad o tvojich schopnostiach, tak vypisem vsetko, budes sa
musiet naucit programovat, budes sa musiet naucit nieco o HW, budes sa
musiet naucit navrhovat dosky a robit prototypy.

Neber to pls ako odmietnutie, ber to ako realisticky pohlad na vec. Z mojej
strany ochota je ale nie je vela casu

Co sa tyka toho projektu na pristup, to berem ako pomerne potrebnu vec a by
som rad prediskutoval na meetupe. Samozrejme prediskutujeme aj tool na
pestovanie.... Podotykam otvorene licencie su pre nas viac-menej
nevyhnutnost aj co sa tyka SW aj HW. Cize ak chces s niecim pomoct,
licencia musi byt open, ale to uz necham na tvoje posudenie aku licenciu
chces (GPL, BSD, MIT.....)

spacok