[v01d-general-discussion] Zajtra starport

Stanley Mácha stanley at stardustconcepts.com
Thu Dec 20 15:40:55 CET 2018

*Povedzme, ze bez ohladu na to, ci sem pridete alebo nie, tak to v
Starporte urobime takto:*

podzemne priestory Starportu vybavim tak, ze tam budu pracovne miesta na
pracu s pocitacmi v jednej miestnosti a workshop na spinavu pracu v
druhej + predsien s gaucom, chladnickou, atd... workshop napokon mozno
dame do tej zadnej (kde bolo logo), nech to nie je medzi cistymi
miestnostami. To je v navaznosti na zaujem toho kolegu od nas, ktoreho
som spominal, ze chcel aby bol dole workshop pre komunitu.

Clenom zhora dam jeden kluc do nejakej skrinky na kod, aby mali pristup
do workshopu, ked to budu potrebovat.

Ludia, ktori si kupia miesta v cistej miestnosti, dostanu kluce od brany
a suterenu. Takisto mozu dostat dole jeden kluc zhora, keby to nahodou
bolo zavrete a potrebovali by pristup do obyvacky alebo kuchyne.

Mame tu jednu babu, ktora ma kluc, aj ked nema kupene svoje miesto. Je
to clenka trojclenneho timu, ktory ma kupene len dve miesta. Jej
teamleader jednoducho prisiel, zoznamil nas a povedal, ze by chcel kluc
aj pre nu, lebo bude chodit aj ked tu oni nebudu. Cize nemam problem dat
kluce hocikomu, len je to uplne ine, ked ho davam niekomu, kto stoji
oproti mne, je sucastou timu, ktory poznam a viem ze je na nich spolah.

Fedo: Pocet klucov teda v skutocnosti nie je viazany na clenstva - novym
ludom to ale takto vzdy komunikujem, aby tie vynimky nerobili dojem, ze
si sem moze volne chodit hocikto cudzi len za opytanie.

*A teraz k V01Du:*

Aby ste to mali za 300, tak si V01D kupi len 3 miesta v suterene pre
clenov svojho zdruzenia.

Kedze som clenom V01Du a som tu tak ci tak vkuse, tak sa mozeme
dohodnut, ze ma spravite zodpovedneho za pristup do priestorov a
manazovanie klucov pre clenov. To znamena, ze so mnou vedia fulltime
komunikovat ostatni clenovia ak potrebuju vlastne kluce alebo aj ked
svoje kluce nechcu, len chcu vediet, kedy mozu prist s tym, ze tu urcite
bude niekto iny (lebo tu nechcu sediet sami).

Ta uloha je samozrejme transferable, cize ak to pre vas predstavuje
konflikt zaujmov, viem splnomocnit vami vymenovaneho clena. Ja V01Du dam
zmuvu o spolupraci, ako maju s mojou firmou ostatni a tam bude doplnene,
ze je za kluce zodpovedny XYZ - ten clovek bude mat oficialne zvolenie
rozdavat extra kluce ale zaroven bude zodpovedny za vedenie prehladu a
spristupnovanie pre extra ludi.

Special deal je, ze aj ked ma V01D kupene len tri miesta, cele to dole
nabrandujem aj odkomunikujem vo vas prospech. Aj ked oproti povodnemu
designu to je o tom, ze tam len pridame vase loga. Vyhoda pre vas je, ze
oproti inym priestorom sa tu nemusite starat o operativu, udrzbu,
komunikaciu a vybavu priestorov, takisto ako to nemuseli robit u nas
ostatne timy - to je vsetko uz v zaujme Starportu samotneho.

Cize najjednoduchsi model, ako to pochopit je, ze ste tim, ktory si u
nas kupi tri miesta s tym, ze to funguje rovnako ako pre vsetkych
ostatnych + mate podporu pre rozsirovanie komunity + mozem splnomocnit
jedneho cloveka na ten access management.

Prinos z mojho pohladu je v tom, ze tu budeme v spolupraci moct pestovat
dve odlisne cultures, ktore su normalne oddelene ale sa occasionally
prelinaju, kedze kazda cast domu ma nejake spolocne priestory. To by
malo byt zaujimave pre vnutornu komunikaciu, generovanie contentu aj pre
lakanie novych ludi.

*PS:**
*Co sa tyka plateneho contentu, chce to extra effort na motivaciu ludi,
ale na tuto cast mam zase ludi v hornych poschodiach. Samozrejme vy sami
mozete organizovat svoje veci tak, ako doteraz, ja tiez robim zatial
vsetko for free. Len som upozornoval na to, ze treba byt ok s tym, ze na
rovnakom mieste sa budu diat skor ci neskor aj platene veci - that's all.

Kazdopadne mame cas, najskor tie priestory dam dokopy az v januari a
medzitym vieme premyslat nad vsetkym, co by trebalo osetrit ak budete
mat zaujem.

My Best,

	*Stanley Mácha*
Concept Designer @ Stardust Concepts