[v01d-general-discussion] LPS - local positioning system

kubriel kubriel at servus.at
Wed Feb 1 14:20:28 CET 2017

caute, dostal som na Vas tip od viacerych programatorov, vraj k tomu co
sa snazime riesit by niekto z Vas mal co povedat. zhaname na to
sikovneho programatora, ktory by sa vedel na to pozriet, a nebude to
vobec zadarmo, dopredu dakujem za precitanie:

ide o local positioning system na trackovanie objektov a ludi vo
vyrobnej hale kvoli analyze vyuzitia priestoru, ak som to spravne
pochopil. z toho, co som nasiel sa mi zdal najzaujimavejsi produkt
DecaWave DW1000
<http://www.decawave.com/sites/default/files/product-pdf/dw1000-product-brief.pdf>.
tieto obvody si medzi sebou dokazu meriat vzdialenosti, a potom pomocou
triangulacie vieme urcit polohu trackovaneho objektu.

mal som v plane pouzit Bitcarze loco positioning
<https://wiki.bitcraze.io/projects:lps:node>, kde si miniaturna
kvadrokoptera meria svoju poziciu voci anchorom(ktovy, so znamou
poziciou). mame od nich uz aj nejaky hardware(kvadrokopteru nie, zialbohu).
po prvych uspesnych experimentoch a ciastocnom zoznameni sa s kodom na
githube <https://github.com/bitcraze/lps-node-firmware>, som vsak
zistil, ze co sa zdalo byt takmer hotove bol v skutocnosti klam.

DW1000 si meraju medzi sebou vzdialenost na zaklade ToA - time of
arrival. trackovany objekt(tag) posle do nody(anchor) signal, ta mu
odpovie a porovnanim odoslaneho a prijateho casu si tag zrata, v akej
vzdialenosti sa noda nachadza. takymto sposobom sa tag pyta vsetkych
dostupnych nod dookola. problem je, ze v tomto setupe mozme mat len
jeden tag, pretoze viacere by si zaplnili radiove spektrum, a vznikol by
cisty chaos. Bitcrazisti vsak maju implementovanu aj inu techniku, a to
je TDoA - time difference of arrival, kde vsetky nody su
synchronizovane, a posielaju pulzy dookola, ktore si kazdy tag zmeria po
svojom. toto je to, co potrebujme, avsak data z tagu potrebujeme dostat
do nody, v nejakom vyhradenom komunikacom kanali. takze ono to nieje az
tak vela.

daj mi prosim vediet, co si o tom myslis a ci by sa ti chcelo sa na to
realne pozriet.

Kubo Pišek

--
http://kubriel.servus.at