[v01d-general-discussion] Navrh/vyzva na nejaku vec announcovatelnu vo stvrtok

Ľubomír Nagajda l.nagajda at gmail.com
Mon Jan 18 16:38:58 CET 2016


@spacok.. ako ty povies.. ja nedavam 100 eur na najom..

Dňa po 18. 1. 2016 o 16:37 spacok <spacok na gmail.com> napísal(a):

> @Fedo: nevrav hop kym ventYlovi nepreskoci, on je schopny si tu kartu
> postavit
>
> @Lubo: nemyslim si ze trieda ktoru by sme mali v01d-om zaujat je trieda
> pseudointelektualov a pseudo umelcov. Svojich miest kde sa mozu
> nerealizovat maju dost (tabacka, kasarne). Preto si myslim ze 1 z 10 nam
> staci.
>
> @ventYl: Fakt ta prosim nezacni tu ghetto grafiku stavat bo zase nebudem
> pol roka pri obede pocuvat nic ine iba ako som na tej grafike zriesil toto
> a ako toto :-P
>
> 2016-01-18 16:20 GMT+01:00 Ferdinand Majerech <kiithsacmp na gmail.com>:
>
>> @ventyl:
>> umelci nejaki urcite budu, ba by som cakal ze budu tvorit silnu mensinu :p
>>
>> @Lubo:
>> IMO stale ma zmysel ist od nuly, aspon aby to ukazalo ze to nie je
>> taky brutal ako by clovek cakal. Ludia ktori arduino nevideli nestihnu
>> mat predsudky. A ludia si nestavaju ghetto graficke karty ale ghetto
>> enginy su stale dost popularne.
>>
>> On 1/18/16, Ľubomír Nagajda <l.nagajda na gmail.com> wrote:
>> > 9z10tich opytanych povie, ze kupit si arduino a robit s nim nieco je
>> > zaujimavejsie, ako robit cely ten cas arduino.
>> > Ten jeden je ventyl alebo iny okoloiduci mc Gyver. Pripadne je to cinske
>> > dieta, ktore ich naozaj robi :D
>> >
>> > Nie no.. V podstate ma ventYl pravdu, ale bol by som s takym vyrokom
>> > opatrny. Vacsina ludi sa chce zacat ucit programovat pocitacove hry bez
>> > toho, aby si postavili ghetto graficku kartu.
>> > Urcite zaujimavejsie podanie by bolo, keby si to ludia co sa necitia ako
>> > umelci chceli postavit aj pre ine vyhody ako preto, ze nechcu byt
>> zaradeny
>> > ventYlom do skupiny fetakov.
>> > Nie?
>> >
>> >
>> >
>> > Dňa po 18. 1. 2016 o 15:50 E D <ventyl86 na netkosice.sk> napísal(a):
>> >
>> >> No to arduino som ako referenciu chcel pouzit cca v rovine: "Arduino je
>> >> doska, ktoru si mozete kupit, naprogramovat a tvarit sa velmi husto. To
>> >> je
>> >> ok, ak ste umelec, alebo fetujete lepidlo. Ale ak sa snazite byt
>> cokolvek
>> >> aspon trocha blizke IT odvetviu, stale budete take iste nuly ako
>> chlapci,
>> >> co programuju vo Visual Basicu"
>> >>
>> >> On Jan 18, 2016, at 3:43 PM, Ferdinand Majerech wrote:
>> >>
>> >> @ventYl:
>> >>
>> >> Neviem ci existuju, ale old-school gamedev je taky, ze ak to ma
>> >> nalepku MS tak to pouziju. To sa zacali oducat az nedavno (ti novsi sa
>> >> to vacsinou ani nenaucili). Viem ze nejake nechutnosti existovali
>> >> davnejsie a potom s niecim robili pred ~8 rokmi, ale neviem nakolko to
>> >> bol ich HW alebo len nieco co uz dostali.
>> >>
>> >> Ten pribehovy sposob je imo dobry. Podla mna 'HW od nuly' je prave
>> >> dobry pristup tym ze nie je vela 'assumed knowledge' - ale prave veci
>> >> ako Arduino uz assumed knowledge su - ak stravis 10 minut porovnavanim
>> >> s Arduinom (o ktorom nevedia, takze stravis dalsich 5 minut
>> >> vysvetlovanim co to je), asi len vyplytvas cas.
>> >>
>> >> FM
>> >>
>> >> On 1/18/16, E D <ventyl86 na netkosice.sk> wrote:
>> >>
>> >> Microsoftacke HW nechutnosti existuju? Predpokladam, ze mimo DX je to
>> >>
>> >> mrtve a tie intelacke pseudo raspi klony boli asi mrtvo narodenym
>> >>
>> >> potomstvom, nech sa intel bude snazit sebeviac.
>> >>
>> >>
>> >> Skor by som cakal, ze gro ludi skor bude ocakavat, ze vytvorit si s
>> >>
>> >> jednocipakom nieco pouzitelne a skutocne uzitocne je neskutocne
>> >>
>> >> narocne a mimo moznosti bezneho smrtelnika (TM).
>> >>
>> >>
>> >> Nechcel by som ani, aby ta prednaska bola nejako velmi intelegualne
>> >>
>> >> zatazujuca. Skor by som ju chcel pojat takym hodne komickym sposobom a
>> >>
>> >> odkecat ako pribeh. Aby sa to do 45 minut voslo a ludia neboli
>> >>
>> >> zatazeni zbytocne nejakymi technickymi detailami, pretoze by to bez
>> >>
>> >> tej workshopovej casti nemalo velky zmysel (a zaroven by sa trebars na
>> >>
>> >> nejaky vikend v pripade zaujmu nejaky workshop naplanovat dal).
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> On Jan 18, 2016, at 3:27 PM, Ferdinand Majerech wrote:
>> >>
>> >>
>> >> @ventYl:
>> >>
>> >>
>> >> Narazam skor na to ze ti co robia trochu HW veci robia asi vacsinou
>> >>
>> >> nejake microsoftacke nechutnosti, ak chces vysvetlit preco Arduino je
>> >>
>> >> zle, musel by si najprv vysvetlit ze Arduino je vec co existuje, a na
>> >>
>> >> to aby si povedal ze cesta je ciel (co imo berem, a myslim ze aj
>> >>
>> >> publikum to bude brat), musis aj tak najprv ukazat kde konci lebo
>> >>
>> >> ludom ani nedojde hovoris o niecom cim sa daju robit (periferie,
>> >>
>> >> roboty, atd.).
>> >>
>> >>
>> >> Nie vsetci budu na tom tak zle (napr. Matsuko predpokladam ze su na
>> >>
>> >> tom lepsie), ale napr. GamesFarm (ktorych by to co ukazes asi
>> >>
>> >> zaujimalo viac) na tom asi tak zle budu.
>> >>
>> >>
>> >> FM
>> >>
>> >>
>> >> On 1/18/16, Ferdinand Majerech <kiithsacmp na gmail.com> wrote:
>> >>
>> >> @Lubo fix: 'toto by mne nevyhovovalo' => 'toto by mne vyhovovalo'
>> >>
>> >>
>> >> On 1/18/16, E D <ventyl86 na netkosice.sk> wrote:
>> >>
>> >> S planmi je to tak, ze zivot je otazkou priorit. Myslim, ze ak je to
>> >>
>> >> oznamene mesiac + dopredu, tak plan nie je vyhovorka. Bud prist
>> >>
>> >> chcem
>> >>
>> >> a pridem, alebo nechcem a potom si vymyslim dovod, preco sa neda.
>> >>
>> >>
>> >> @FM:
>> >>
>> >> no motivatory by som videl 3:
>> >>
>> >> - Arduino je readymade +- blackbox. Neviem nic o tom, ako to
>> >>
>> >> funguje.
>> >>
>> >> Opisujem example z webu a tesim sa, ze mi funguju. 0% invention.
>> >>
>> >> - cesta je ciel. Aj kvoli niecomu tak primitivnemu ako LEDkova
>> >>
>> >> blikacka musi clovek odviest kopec prace. Potom je ale vidno, ze
>> >>
>> >> aj na
>> >>
>> >> prvy pohlad komplikovane vyzerajuce veci su v skutocnosti jednoduche
>> >>
>> >> na realizaciu (napr. USB periferia)
>> >>
>> >> - a ked uz vieme, ze USB periferia je jednoducha na realizaciu,
>> >>
>> >> preco
>> >>
>> >> si nejaku nepostavit (napr. nove creva do controllera)?
>> >>
>> >>
>> >> On Jan 18, 2016, at 2:43 PM, Ľubomír Nagajda wrote:
>> >>
>> >>
>> >> @FM
>> >>
>> >> Ja svoje budem mat urcite hotove, lebo mam v queue inu vec ktoru
>> >>
>> >> chcem riesit od februara a chlapec so spracovavanim dat uz to
>> >>
>> >> prezentoval na neakej konferencii, len k tomu doraba neaky kod,
>> >>
>> >> takze to bude tiez koncom mesiaca urcite.
>> >>
>> >> Ta ruka je otazna.. zatial funguje ukazovak :D To nechajme otvorene
>> >>
>> >> do buducna.
>> >>
>> >>
>> >> @FM again
>> >>
>> >> Vikendy budu podla mna problem. Cez vikend maju ludia plany s
>> >>
>> >> rodinou, priatelmi, bicyklom, lyzami, psom, zenou, vysavacom...
>> >>
>> >> atd.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> Dňa po 18. 1. 2016 o 14:32 Ferdinand Majerech
>> >>
>> >> <kiithsacmp na gmail.com>
>> >>
>> >> napísal(a):
>> >>
>> >> @ventYl:
>> >>
>> >> Myslim ze by to bolo velmi dobre len na zaciatku by sa zisla
>> >>
>> >> motivacia
>> >>
>> >> - predpokladam ze par ludi nebude inac vediet co sa deje. Napr.
>> >>
>> >> motivacia pre mna (a s tym co robia napr. v GamesFarm toto by bolo
>> >>
>> >> relevantne aj pre nich) by bola vytvorit si custom
>> >>
>> >> gamepad/klavesnicu/input device - co sme hovorili v sobotu. Mozno
>> >>
>> >> ta
>> >>
>> >> Lubova vec sama o sebe by bola dobra motivacia.
>> >>
>> >>
>> >> @Lubo: keby ze sa nedostanete do kompletneho stadia (moje
>> >>
>> >> ocakavanie,
>> >>
>> >> lebo projekty sa pretahuju - prave robim na troch co mali byt
>> >>
>> >> dokoncene do decembra)
>> >>
>> >> vedeli by ste to stale ukazat rozrobene?
>> >>
>> >>
>> >> K casu: ku 'koncu februara' su 2 vikendy, a este keby som chcel dat
>> >>
>> >> sobotu (lebo vacsina takychto vikendovych veci je v sobotu), je to
>> >>
>> >> 20.2 a 27.2 . 20.2 by bolo lepsie v tom zmysle ze je to presne
>> >>
>> >> mesiac
>> >>
>> >> od meetupu - nie prilis dlho, ale 27.2 by asi bolo lepsie lebo sa
>> >>
>> >> stanu necakane problemy a nebudeme stihat. Ako to vyhovuje vam?
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> On 1/18/16, spacok <spacok na gmail.com> wrote:
>> >>
>> >> To je v poho, na odchyt viem zohnat palicu so sluckou ako
>> >>
>> >> pouzivaju na
>> >>
>> >> ochyt tulavych psov :-P
>> >>
>> >>
>> >> 2016-01-18 13:14 GMT+01:00 E D <ventyl86 na netkosice.sk>:
>> >>
>> >>
>> >> No, ja som uz davno asi 2 roky dozadu mal chut spravit workshop
>> >>
>> >> Fuckoff
>> >>
>> >> arduino: AVR ghetto style.
>> >>
>> >>
>> >> Vtedy som chcel priamo na prednaske poskladat zo suciastok a
>> >>
>> >> dosky
>> >>
>> >> programator, ale teraz mi je jasne, ze by to zabralo vela casu
>> >>
>> >> (dajme
>> >>
>> >> tomu
>> >>
>> >> tak 16h cisteho casu +), takze tieto workshopoidne casti by som
>> >>
>> >> skipol a
>> >>
>> >> riesil by som iba "cesta je ciel" cast s tym, ze ten, koho by
>> >>
>> >> zaujimalo
>> >>
>> >> si
>> >>
>> >> ma moze odchytit a pomozem mu s tym.
>> >>
>> >>
>> >> 45 minut si myslim, ze by som naplnil.
>> >>
>> >>
>> >> On Jan 18, 2016, at 10:40 AM, Ferdinand Majerech wrote:
>> >>
>> >>
>> >> Caute,
>> >>
>> >>
>> >> (Predpokladam ze par ludi uz serem tymito vyzvami... ale zase
>> >>
>> >> nemozem
>> >>
>> >> povedat ze by som s tym planoval skoncit.)
>> >>
>> >>
>> >> Vyzera ze na gamedev meetup pride dost ludi, a zase v buducnosti
>> >>
>> >> (marec nie, ale maj dost mozno) sa to asi presunie na UPJS lebo
>> >>
>> >> do
>> >>
>> >> v01du sa to nevojde. Takze by som chcel vyuzit prilezitost
>> >>
>> >> *teraz* aby
>> >>
>> >> sme prilakali par ludi.
>> >>
>> >>
>> >> Chcel by som vo stvrtok pocas stretnutia announcovat nieco typu:
>> >>
>> >>
>> >> $DAY.$MON.2016 v priestoroch v01du bude $STUFF, kde
>> >>
>> >> $STUFF je nieco :
>> >>
>> >>
>> >> * co zaujima alebo sa tomu venuju ludia z v01du
>> >>
>> >> * nie je to gamedev
>> >>
>> >> * co zaujima aj technickych este-nie-v01d-clenov, ako ludia co
>> >>
>> >> pridu na
>> >>
>> >> meetup
>> >>
>> >>
>> >> A chcem aby $STUFF bolo viac nez jedna vec, od *viac nez jedneho
>> >>
>> >> cloveka*. Jednu z tych veci spravim - ale nieco ine by musel
>> >>
>> >> spravit
>> >>
>> >> niekto iny (ventyl, spacok, Lubo, arisum, jeden z hibernujucich
>> >>
>> >> clenov, kto chcete).
>> >>
>> >>
>> >> Navrh 1:
>> >>
>> >>
>> >> Niekolko prednasok/inych prispevkov tykajucich sa kozmonautiky
>> >>
>> >> (lebo o
>> >>
>> >> tom vie nieco povedat aspon ventyl/spacok/ja a je to momentalne
>> >>
>> >> popularne).
>> >>
>> >>
>> >> Napr: (vyvoj ruskeho vesmirneho programu, buducnost pohonu vo
>> >>
>> >> vakuu,
>> >>
>> >> znovupouzitelnost rakiet, kolonizovatelnost telies slnecnej
>> >>
>> >> sustavy,
>> >>
>> >> atd.)
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> Navrh 2:
>> >>
>> >>
>> >> Viacero ukazok projektov/veci co kto prave robi.
>> >>
>> >>
>> >> Napr. ja by som vedel nieco povedat o 'emulatoroch a robeni
>> >>
>> >> vlastnej
>> >>
>> >> konzoly' alebo 'klavesnicovej filozofii
>> >>
>> >> (vim/pentadactyl/awesome/mechanicke klavesnice/cmus/atd)',
>> >>
>> >> 'jazyku D a jeho ekosysteme', atd.
>> >>
>> >> Myslim ze tu by boli OK aj recyklovane veci, napr. ak mate
>> >>
>> >> prednasku
>> >>
>> >> co ste uz robili.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> Ak by sme to chceli spravit, trebalo by nam zoznam veci co budu
>> >>
>> >> *a*
>> >>
>> >> datum - uz vo stvrtok, co je o 3 dni. Datum by som predpokladal
>> >>
>> >> niekde
>> >>
>> >> medzi tymto a dalsim gamedev meetupom - napr. koniec februara.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> FM
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >>
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >>
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >>
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >>
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >>
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >>
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >>
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >>
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >>
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >>
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >>
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >>
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >>
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >>
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >>
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >>
>> >> _______________________________________________
>> >> v01d-general-discussion mailing list
>> >> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> >> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>> >>
>> >
>> _______________________________________________
>> v01d-general-discussion mailing list
>> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
>> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>>
>
> _______________________________________________
> v01d-general-discussion mailing list
> v01d-general-discussion na lists.v01d.sk
> https://lists.v01d.sk/mailman/listinfo/v01d-general-discussion
>
------------- ��al��ia ��as�� ---------------
HTML pr��loha bola vy��at��...
URL: <http://lists.v01d.sk/pipermail/v01d-general-discussion/attachments/20160118/19ac2e41/attachment-0001.html>


More information about the v01d-general-discussion mailing list